Don't say you love me,you don't even know me
If you really want me,then give some time...

這幾天再次聆聽了許久以前買的這張CD
這首歌,
原本我想送給某位先生,
在許多年以前。
我想有人知道他是誰。
-------------------------------------------------------
第一次見面是在學校那擁擠又「偏僻」的社團辦公室,
若不是搞體育性社團,或因為認識這些社團的人,
再不就是收到學校邀請函,
實在很難有人會逛到這裡來。
不過那一天,還是車水馬龍。

微弱的印象,
有三個軍校的排球社的…人,
拿了本印有校名的作業簿,
穿梭在小小的社辦,
一一要了大家社長的聯絡電話,
和一些不能稱為「機密」的一般性活動資料。
當然,當時身為桌球社社長的我,
也留下了電話,只當是一般社團往來的正常「手續」。
-------------------------------------------------------
即將放暑假的某一天(沒記錯是某個被遺忘的生日…),
我接到一通詢問社團操作的電話,
忘記是否還有邀請一起舉辦活動。
(只是,桌球和排球怎會扯的在一起?雖然都是球,但…)
就這樣,事情就是這麼開始的。
和所有的戲劇一樣戲劇。

但是,我當時壓根想不起那位「社長先生」的長相。
因為我壓根不曉得那三位中哪一位是社長,
而當天的人來人往,也消磨著我的記憶…
事實的結果,我們並沒有走到一起。
也不曾一起,看過一場電影。
所有的一切,只是一場錯愛…
我想我該說聲抱歉。
也許當時的我,不夠斬釘截鐵,
也或許是.有點害怕吧!
但誠如歌詞所言,
you don't even know me
And I don't understand you.
so,How can you say you love me?

-------------------------------------------------------
分享這首歌的歌訶:

VERSE 1
Got introduced to you by a friend
You were cute and all that
Baby you set the trend、yes you did oh
The next thing I know we're down at the cinema
We're sitting there、you start kissing me
What's that about?

VERSE 2
You're moving too fast、I don't understand you
I'm not ready yet、baby I can't pretend
No I can't
The best I can do is tell you to talk to me
It's possible、eventual
Love will find a way
Love will find a way...

CHORUS
Don't say you love me
You don't even know me
If you really want me
Then give me some time
Don't go there baby
Not before I'm ready
Don't say your heart's in a hurry
It's not like we're gonna get married
Give me、give me some time

VERSE 3
Here's how I play、here's where you stand
Here's what to prove to get any further than where it's been
I'll make it clear、not gonna tell you twice
Take it slow、you keep pushing me
You're pushing me away
Pushing me away...

CHORUS

BRIDGE
Don't say you love me
You don't even know me baby…

Baby don't say you love me、baby
Give me some time...
arrow
arrow
    全站熱搜

    Yvonne.芳 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()